17.11 2011 - hund försvunnen!

Här i Kstad har det inte hänt mycket (ända tills idag). Om vi inte räknar med att en man är försvunnen sen 2 veckor tillbaka och inte blivit funnen än. 
 
Men nu till dagens händelser. Var ut och gick med hundarna i skogen, hade dem lösa som jag brukar, eftersom det aldrig kommer andra människor dit. Efter att jag gått en bra tag på bilvägen som fanns i skogen hör jag att de kommer en cyklist. Då kopplar jag hundarna, Ulle och Diva, innan jag hinner koppla My sticker hon bakom kurvan, för att hälsa på cyklisten. Tänkte att nåjaaa, låt gå, hon kommer ändå tillbaka bara hon fått se vad det är som kommer. Efter att cyklisten cyklat förbi mig börjar jag ropa på My. Ingen hund syns till. Då går jag och ser bakom kurvan, bilvägen var helt tom. My syntes ingenstans, hur mycket jag än ropade och visslade så kom hon inte. Efter ett tag blir jag orolig, My som nu är 4år har ALDRIG stuckit ifrån mig, ännu mindre då jag har godis med mej till skogen. Jag började gå ditåt jag trodde att My gått, skrek och visslade, men ingen hund. Då blev jag riktigt orolig, blev rädd att hon fastnat med halsbandet nånstans i skogen eller att hon hittat den försvunna mannen död i skogen (mamma säger att jag sett på för mycket kriminal serier???) eller att hon råkat träffa på något rovdjur. Efter att jag sökt i säkert 30 min blir det så mörkt att jag snart inte ser något, ringer mamma att hon skall kolla IFALL My sprungit hem. Då hon tittar ut sitter My på verandan och ser hur glad ut som helst. Tur det att hon förstått att springa hem men att hon klarat att springa över alla stora vägar och korrsningar utan att ha hamnat under bilar. Det var inte heller någon liten sträcka som hon sprungit hem, det tar ca 45min -1h att gå hem från skogen där hon försvann med människo hastighet. Konstiga var att vad hade fått My att springa hem, hon måste ha blivit rädd för något, men VAD? Cyklister ser hon dagligen så det var knappast den, jag har försökt tänka vad som skulle ha kunnat skrämma henne så i skogen, men utan svar. Men huvudsaken att My mår bra och inte blivit skadad. :D 

Här några bilder från dagen länk, innan My försvann. :)

- Malin






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0