6.11 2011 - Goxy!


Emil & Goxy


Goxy föddes den 8 maj 2009. Hon föddes på skolan och var en blivande assistenthund från dag ett! Goxy var min första sköthund (och min första hund någonsin för den delen). Jag fick henne när hon var tre månader gammal, samtidigt som jag började mitt andra år på djurskötarlinjen, och hade henne sedan i cirka ett och ett halvt år. Hösten 2009 bestämdes det att Goxy skulle skolas till Finlands första diabeteshund, vilket var ett roligt experiment att få ta del av :)

Redan efter en dag med Goxy i mitt liv så hade hon vunnit mitt hjärta. Jag var helt såld! Goxy var en såndär energisk och vänlig själ som ville vara kompis med alla och det gick helt enkelt inte annat än att älska henne. Med tiden blev hon min allra bästa vän och jag hennes. Hon var en härlig liten valp som älskade att hitta på rackartyg med brorsorna Grizzly och Gunnar. Goxy var även väldigt duktig i skolan och speciellt intresserad var hon av dofter, vilket ju passade bra med tanke på att det var detta hon senare skulle arbeta med!

Våren 2011 var det dags för Goxy att ta första steget ut i arbetslivet. Att lämna ifrån mig henne var nog det svåraste jag någonsin varit tvungen att göra. Det blev många tårar, både av glädje och sorg! Samtidigt som jag önskade att jag kunde få behålla henne i all evighet var jag ju så otroligt stolt över vilken fin och duktig tjej det blivit av henne!

Jag är tacksam över de fina stunder jag fick dela med Goxy. Jag saknar henne fortfarande varje dag, men jag vet att hon har det bra. Hon bor tillsammans med en härlig familj i Helsingfors som älskar henne över allt annat på jorden :) Goxys uppgift är att hålla koll på Emils blodsocker (varna honom eller föräldrarna när det blir för högt eller lågt). Träningen pågår ännu och jag får då och då hjärtliga hälsningar samt rapporter om deras framsteg. Det känns bra att veta att mitt lilla hjärta har det bra!♥

-Susan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0