4.7 2012 - äntligen sommar!

Idag börjar jag inte förrän tre så Kenda och jag har redan hunnit njuta av det härliga vädret! Knappt någon vind alls idag så det är riktigt varmt :) Under vår morgonpromenad såg vi bland annat en hjort och hennes bebis! Sen hittade Kenda ett väldigt färgglatt fågelägg (som var krossat redan då hon hittade det!).
På tal om något helt annat så brukar jag ha med mig Kenda upp till restaurangen när jag går och äter. Kenda brukar då ofta få en egen liten gourmetmåltid av kocken. Ni kan ju gissa om han är hennes absoluta favoritperson vid det här laget ;) Men detta har i sin tur lett till att så fort jag kopplar loss Kenda i närheten av restaurangen så sticker hon iväg som ett skott. Hon låser verkligen öronen totalt. Imorse stack hon till och med ända från stugan, vilket hon aldrig gjort förr. Hon får alltid gå okopplad under våra promenader, jag litar verkligen på henne till 99,9% i vanliga fall. Som tur är så tycker all personal så mycket om Kenda så de blir bara glada av att se henne komma springandes hehe. Men som blivande assistenthund så är det ju inte riktigt okej att sticka iväg på det där sättet så detta är en av alla saker vi kommer att träna på i sommar! Måste åka via djurbutiken i helgen och köpa något smaskigare träningsgodis än det vi har till vardags! :)
- Susan













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0