20.5 2012 - assistenthundsläger!

Igår kom jag hem (läs: till skolans internat) efter att ha spenderat en vecka på assistenthundslägret i Lahtis. Det har varit riktigt intressant och lärorikt att ha fått vara med och se hur allt går till :) Grizzly och de andra nya assistenthundarna har nu alltså under två veckors tid fått lära känna sina nya ägare och lärt sig att arbeta med dom. Det är så härligt att se dessa hundar i arbete, hur bra de läser av sina nya ägare och hur fint deras samarbete funkar! Självklart har det inte gått helt problemfritt, men i det stora hela har detta varit en väldigt positiv erfarenhet för mig :) Extra stolt är jag över våra fina pojkar Grizzly, Gunnar och Hugo!♥
Bilden är lånad från assistenthundsförbundets egna sida på facebook. Sidan hittar ni HÄR.
Den här lilla tjejen (som fått stanna i skolan med Malin och Amanda medan jag var borta) överöste mig med en massa pussar när jag kom tillbaka och sedan visade hon upp sin nya fina säng som hon tycker så mycket om! :)

- Susan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0